PROMLOGO 2 802

800 DSC 0062A Promenade Kiadó színes termékpalettájából kiemelkedik a hírlevél, amelyet ügyfeleink szívesen választanak szakmai üzeneteik támogatására, erősítésére. Csak az előző félévben 381 kiküldésünk volt (köztük reguláris hírlevél, eDM, hírlevél-különszám). A sokféle lehetőség közül a PILOT-csoportunk online managere, Magyar Dóra segít eligazodni, hogy közelebbről melyik hírlevél típust érdemes választanunk.

Mi egy orvosszakmai hírlevél célja?


Egy orvosszakmai hírlevél elsődleges célja az informálás, amely a megszokott, standard megjelenési formán át az egyedi, kifejezetten a partnerre jellemző motívumokkal és színvilággal rendelkezhet. A hírlevél az orvosok és gyógyszerészek számára értékes tartalommal szolgál, hiszen a print kiadványokban megjelenő cikkek mellett egy kongresszuson elhangzott videóanyag, egy szakmai beszámoló vagy egy rendezvényre való felhívás is felkeltheti a figyelmet. Egy jókor időzített hírlevél segítheti a termékeladásokat, építi a márkatudatosságot, kifejezetten akkor, ha új terméket vezetnek be a piacon.

Hogyan állítod össze a tartalmat az ún. reguláris hírlevél esetén?

Ezt mindig az adott szakterület válogatja, mindenhol más jellegű anyag az, amire a fókusz irányul. Általánosságban elmondható, hogy a reguláris hírleveleink tartalma videós anyagokra és írott cikkekre bontható, valamint kihagyhatatlan rész a bannerek megjelenése, ami például egy közelgő rendezvényre hívja fel a figyelmet. A szakcikkek mellett különböző kongresszusi beszámolók is helyet kapnak, valamint egy-egy érdekességet, úgynevezett kishírt is igyekszünk mindig belecsempészni a tematikákba, hogy a „szárazabb”, szakszavakkal teli cikkek után kicsit könnyedebb tartalom is legyen.
A cikkeket a szakterülethez kapcsolódó print lapból választjuk ki, a kiválasztási folyamatnál lehet kifejezetten egy szűkebb téma köré építeni, ekkor egy jobban körülhatárolt, tematikusabb hírlevél lesz a végeredmény, de természetesen, ha egy átfogóbb hírlevelet szeretnénk összeállítani, akkor a különböző témákból kialakított tematika a jó választás.
Emellett figyelembe kell venni, hogy a mai, rohanó világban a „gyors” tartalmaké a főszerep. A hosszú, tartalmas cikkek mellett a pár perces, kongresszuson készített videóinterjúk is nagy népszerűségnek örvendenek, hiszen a szakma legnevesebb professzoraival készülnek, belföldi és külföldi vonatkozásban egyaránt. Ez a megjelenési forma lehetőséget ad arra, hogy a terület felkapott és favorizált témáihoz közvetlenebb módon jussunk hozzá, hiteles forrásból.
A kongresszusi bannereknél a kronológiai sorrend betartása mellett érdemes a belföldi és külföldi kongresszusokból egyaránt válogatni, mindamellett nem szabad elfeledkezni a kisebb célcsoportot/szekciót érintő rendezvényekről sem.

Mikor érdemes az eDM-et választani az ügyfélnek, és mikor a hírlevélben való megjelenést több szakmai anyag mellett?

A reguláris hírleveleinkbe, ahol tartalmat és megjelenési formát tekintve is többféle anyag kerül, elhelyezhetünk egy termékbannert egy print kiadványban már megjelent cikk mellett.
A szakmai cikkek mellett boxbannert szoktunk alkalmazni, de lehetőség van fejlécbanner választására is, ami bár nem kapcsolódik cikkhez, az elhelyezéséből adódóan kiemelten irányítja a figyelmet a kiválasztott termékre.
Egy banner szolgálhatja a már bejáratott, ismert termékünk üzenetének megerősítését, de alkalmas arra is, hogy egy teljesen új brandet beépítsünk a köztudatba.
A reguláris hírleveleknél az eDM-ek világa egyedibb, személyre szabhatóbb, nincs más tartalom benne, csak amit a partner szeretne látni. A lehetőségek tárháza itt meglehetősen sokszínű, a színvilág, a grafika is az ügyfél igényeire van szabva. Ez a megjelenési forma nagyobb léptékű dolgok kommunikációjára való, ilyen például egy termék bevezetése, árcsökkenés, kiszerelési változások, stb. Emellett abszolút jó alternatíva lehet egy céges rendezvény népszerűsítésére, célzott meghívásra is.

Hogyan érdemes időzíteni az eDM-eket?

Ez ideális esetben egy többlépcsős folyamat. Ha eldöntöttük, hogy szeretnénk eDM-et kiküldeni, előbb érdemes átgondolni, hogy mi az az időpont, ami a legoptimálisabb lehet. Hogyha például saját rendezvényt szeretnénk szervezni, azt nem szerencsés az adott szakterülethez kapcsolódó kongresszusokkal egyidőben rendezni. Továbbá az eDM kiküldésének ütemezésekor érdemes figyelembe venni, hogy a nyári hónapok és az ünnepek körüli időszakok sem a legkedvezőbbek.
A következő lépés a megerősítés, egy ismétlő eDM kiküldése. Ez természetesen opcionális, de ha nagyobb hangsúlyt szeretnénk a mondanivalónknak adni, akkor ez az eszköz megfelelő lehet rá. Itt is vannak további lehetőségek, például, hogy az első körben megcélzott csoportot szükséges-e szűrni azokra, akik első alkalommal az eDM-et nem nyitották meg, vagy inkább újra azt választjuk, hogy minden címzetthez eljusson az üzenet. Hogyha az ismétlő kiküldés mellett döntünk, fontos, hogy hagyjunk időt a megszólítani kívánt partnereinknek az elolvasásra, nehogy a túl sok információ adás a visszájára forduljon. Hiszen lehet, hogy 2-3 nap is eltelik, míg valaki időt tud szánni a postafiókjába érkezett e-mailek részletes elolvasására.

Az információ eljuttatásán kívül hogyan tud egy hírlevél/e-dm további látogatókat elérni? Milyen eszközzel?

Az eDM-ekbe az interakció adta lehetőséget is bele tudjuk csempészni. Kialakítható olyan felület, amellyel az olvasónak lehetősége van visszajelezni felénk, például elküldheti jelentkezését egy rendezvényre. Ezeket automatikusan fogadja és tárolja a rendszerünk és az így kapott információkat tudjuk a cég felé továbbítani.

Hány hírlevél ment ki az elmúlt fél évben?

A 2019. január-júliust tekintve az összes hírlevél-kiküldés száma 381 darab volt, ebből 108 darab az ún. PILOT csoport szakterületeihez kapcsolódtak. Mind a 8 területhez tartozik havi szintű reguláris hírlevél kiküldés, ez a 7 hónap alatt 56 reguláris hírlevelet jelent, az ügyféligények 41 darab eDM kiküldést eredményeztek, valamint 11 darab különszámot küldtünk ki, melyek jellemzően olyan társasági felhívásokat tartalmaztak (pl közgyűlési meghívó, kitüntetések, in memoriam), amik a társasági tagok számára kifejezetten fontos információk.

Hős-Burucs Tímea
junior manager

 

720 hirlev

 

 

 

 

Print

Kardio-Vaszkuláris Iránytű

ch borito k

Mozgásszervi Továbbképző Szemle

140 mozgi 201801 megj

Háziorvos Továbbképző Szemle

htsz borito k

Gasztroenterológiai és Hepatológiai Szemle

htsz borito k

Gyermekorvos Továbbképzés

gyot borito k

Onkológia és Hematológia

oncology borito k

Psychiatric Times

pszichiatria borito k

Cardiologia Hungarica

ch borito k

 

Gyógyszerész Továbbképzés

gyogyszeresz borito k

Metabolizmus

metab borito k

Szemészet

szemeszet borito k

Magyar Nőorvosok Lapja

szemeszet borito k

Otorhinolaryngologia Hungarica

orl borito k

Magyar Urológia

urologia borito k

Kardiometabolikus Kitekintő

kardkitekint borito k

Kongresszusi Hírek

kongresszusi hirek k

Mucoviscidosis Hungarica

mucovis h 140

Legfrissebb híreink

Visszahívást kér?

Felkeltettük az érdeklődését? Bővebb információra van szüksége? Kérem adja meg a nevét és telefonszámát, munkatársunk visszahívja Önt!

Elérhetőségeink

Promenade Publishing House

   email   Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
   phone   (06-30) 327-4143

Cím:  1037 Budapest, Montevideo u. 7. 3. emelet

Postafiók:  1535 Bp., Pf. 804

  Térkép  

Copyright © 2019 Promenade Publishing House. All rights reserved. | Impresszum